Subaru Impreza 2.0R

20. 12. 2007, autor: prochlapa.cz
Nová Impreza je předmětem mnoha diskuzí. Všechny pochopitelně zajímá nejdrsnější varianta WRX STi, ale firma se snaží protlačit především atmosférické modely. A tohle je ten lepší z nich.
Subaru Impreza 2.0R

Na úvod

Novou Imprezu jsme už jednou otestovali, šlo o poměrně krátké svezení s nejslabším modelem 1.5R. Tentokrát už pod kapotou bilo silnější srdce a charakter Imprezy začal vyplouvat zřetelněji na povrch. O tom, že je to velmi, skutečně velmi schopné auto, není nejmenších pochyb. Jenže je bohužel třeba připomenout, že dokonalé jízdní vlastnosti ještě nejsou zárukem prodejnosti. V dnešní době prodává image a design a nelze zavírat oči před tím, že spousta nadšenců (a mezi nimi i dlouhodobí zákazníci Subaru) nad novou Imprezou ve verzi hatchback jen nevěřícně kroutí hlavou. Impreza nikdy nebyla krásné auto, ale vždycky měla alespoň nějaké (byť třeba hrubě neotesané) osobní kouzlo. Teď je na ní možná až příliš vidět, že se automobilka pokouší zasáhnout do bojů ve třídě běžných rodinných hatchbacků. Jako by chtěla vypadat "jako ti ostatní". První otázka je, jestli to vůbec je dobrý nápad, druhá, jestli to má zapotřebí zrovna Impreza.

Technika

Subaru v nové generaci naprosto přehodnotilo své priority. Před výkonem a jízdními vlastnostmi dostala přednost prostornost a praktičnost. Především se o 9 cm prodloužil rozvor, což znamená podstatně víc místa pro posádku, k čemuž přispělo i rozšíření auta o 45 mm. To ovšem neznamená, že by Impreza hodila za hlavu léta vývoje jednoho z nejdokonalejších podvozků na trhu. Stálý pohon všech kol a vyváženost, hraničící s dokonalostí, zůstaly Impreze vlastní. Dobrou zprávou je, že podvozek dvoulitrového modelu se nijak zásadně neliší od podstatně silnější verze WRX - i se mírně liší v naladění, základ je stejný.

Dvoulitrový motor je schopný, i když ten náš byl stěží zajetý a motory Subaru jsou notoricky známé tím, že „povolí“ až po několika tisících kilometrech. Výkon 110 kW/150 koní nezní sice nijak extrémně, ale to je spíš tím, že jsme zvyklí Imprezu spojovat s přeplňovanými bestiemi, které mají o stovku víc. Z nezaujatého pohledu je dvoulitrový atmosférický motor velmi dobrý a poskytuje výkon i pro velmi hbitou jízdu.

Pokud si některá součást pohonného ústrojí zaslouží kritiku, je to převodovka. Jde sice přijatelně hladce (a navíc nechybí v segmentu osobních vozů skutečně ojedinělá redukční převodovka), ale má pouze pět stupňů. Na dálnici se tak musíte smířit s vyššími otáčkami, se kterými jde ruku v ruce mírně vyšší akustická zátěž a především zvýšená spotřeba. Šestistupňová převodovka by Impreze velmi pomohla, tohle je opravdu škoda.

Na silnici

I relativně slabým motorem se dá jet zatraceně rychle a to především proto, že do zatáček nemusíte příliš zpomalovat. Přilnavost podvozku je téměř nadpozemská a pokud se už na nějakém kluzkém povrchu dostanete do smyku, pořád je velmi snadno ovladatelný. Zvuk plochého motoru je návykově dravý, ale odhlučnění interiéru je na úplně nové úrovni.

Právě komfort cestování je oblastí, ve které nová Impreza udělala bezesporu největší pokrok. Motor slyšíte jen z velmi příjemné dálky a podvozek zvládá nekvalitní silnice daleko lépe, než kdy předtím. Na příčných spárách a ostrých nerovnostech se sice sem tam ještě pořád otřese, ale ve srovnání s minulou generací je to o mnoho lepší. Jednou z největších předností Imprezy i nadále zůstávají skvěle vyvážené ovládací prvky. Volant, pedály, to všechno přispívá k pocitu, že máte auto stále plně pod kontrolou a víte, co se s ním děje. Díky tomu lépe využijete schopnosti skvělého podvozku.

Prostor a výbava

Jak už jsme psali, místa uvnitř přibylo. Znát je to především na zadních sedačkách, přičemž přístup je přímo excelentní - zadní dveře se otevírají téměř do pravého úhlu. Prostoru sice pořád není tolik, jako řekněme v Golfu nebo uvnitř překvapivě velkého Civicu, ale kromě basketbalistů by to nemělo nikomu extra vadit.

Diskutabilní je interiér - přestože v porovnání s minulou generací jde jistě o pokrok, pořád to jaksi není ono. Plasty jsou tvrdé a není moc velký problém je neopatrnou manipulací poškrábat. Především design je ovšem kamenem sporu. Některým se líbí, nicméně pro většinu je příliš „asijský“ a kombinace táhlých křivek a hranatých výdechů ventilace působí mírně nesourodě.

Testovali jsme výbavu Comfort, která má oproti základní Active navíc lepší audiosystém s ovládáním na volantu, tempomat, koženou řadicí páku a ruční brzdu, vyhřívání zpětných zrcátek, mlhovky a xenony. Už základní dvoulitr má ale automatickou klimatizaci, Hill Asist (pomocník při rozjezdu do kopce), kompletní airbagy, veškerou bezpečnostní elektroniku a spoustu dalších potřebných maličkostí.

Verdikt

Impreza to na trhu nebude mít jednoduché. Není sporu o tom, že jde o technicky velmi povedené auto. Oproti starším modelům je navíc přístupnější širšímu publiku, protože není tak nekompromisní - je tišší, pohodlnější a prostornější.

Za necelých 650 tisíc (ve výbavě Comfort) není ani zrovna nejdražší - ovšem je třeba brát v úvahu výjimečnost jejího pohonného ústrojí. Ve své třídě vlastně nemá srovnání - jediný vzdáleně podobný vůz, tedy hatchback s pohonem všech kol, je VW Golf 4motion a těch po světě věru mnoho nejezdí.

To dává napovědět, že Impreza bude mít poměrně úzkou cílovou skupinu, kterou ještě zúží prozatímní neexistence dieselové varianty (měla by se však objevit koncem následujícího roku). Benzínový boxer nepatří mezi nejúspornější motory a pokud nemáte za volantem alespoň mírně sportovní ambice, je těžké najít pro Imprezu nějaký pádný argument. Pokud ale chcete hatchback s pohonem všech kol, redukcí, slušnou výbavou a neobvyklým vzhledem, nemáte prakticky jinou možnost.

 

  • Motor: zážehový plochý čtyřválec, 1994 cm3
  • Výkon: 150 koní
  • Toč.moment: 196 Nm
  • 0-100 km/h: 9,6 s
  • Vmax: 193 km/h
  • Cena: od 598 800 Kč
SDÍLEJ:
facebook
Poslat známému
Tisknout článek
VYBÍRÁME
Subaru Impreza WRX STi WR1

Subaru Impreza WRX STi WR1

16. 04. 2004, autor: admin

Je oslavou současných úspěchů ve WRC, má úpravu od Prodrive, bez větší námahy dosahuje výkonu 320 koní a dá se koupit jen v jediné barvě... ale ne u nás.

KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU
Přidat komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
VLOŽIT KOMENTÁŘ



Nejste přihlášen/a, proto opište text, který vidíte na obrázku níže.
. captcha
CELEBRITY
Celebrity: Nabízím práci automechanika, nástup ihned!

Nabízím práci automechanika, nástup ihned!

Jak je složité najít dobrého řemeslníka? Ehm, velmi... Je...

Celebrity: Land Rover postavil kuchyni pro Jamieho Olivera. V autě.

Land Rover postavil kuchyni pro Jamieho Olivera. V autě.

Mobilní kuchyně, to už tady bylo, není to žádná novinka, ...

Celebrity: Moderátorka Jana Knížková vysílala z bazénku, ukázala při tom svůdné křivky

Moderátorka Jana Knížková vysílala z bazénku, ukázala při tom svůdné křivky

Rádio je obvykle záležitostí pouze zvukovou, vizuální asp...

DALŠÍ CELEBRITY
REDAKČNÍ TIP
POSLOUCHEJ RÁDIA ONLINE!
PŘIDEJTE SE K NÁM

Staňte se našimi fanoušky

NEJNOVĚJŠÍ VIDEA
Zobrazit video
Jak zvířata jí své jídlo

Jak zvířata jí své jídlo

Nahlédněte do říše zvířat tak, jak se...

Zobrazit video
Video: A další kompilace ruských bouraček

Video: A další kompilace ruských bouraček

Tohle už je pomalu seriál na pokračov...

Zobrazit video
Video: Ilegální drifty ve městě

Video: Ilegální drifty ve městě

Tihle týpci se s tím nemažou a vodí a...

Autoweb

<figure>https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/08/skoda_fabia_monte_carlo_687-1-640...

Urbanstore

Pořiď si stylové značkové oblečení, boty nebo doplňky se slevou až 80%. Více na UrbanStore.cz.

Delideli

Darujte nádhernou kytici, luxusní čokoládu, kvalitní víno, koš plný delikates či lahodný dort.

Cestuj

Vyberte si z tisíců dovolených v oblíbeném Řecku se slevou až 20%. Volejte zdarma 800 11 11 33.