Recenze: Prison Break: Conspiracy

02. 04. 2010, autor: Matěj Kučera
Hry podle drahých filmových licencí dopadají kvalitativně povětšinou bídně, nicméně zprávy o přicházející herní adaptaci Útěku z vězení mluvily o opaku. Jak tedy dopadlo putování po Fox River?
Recenze: Prison Break: Conspiracy

Troufám si říct, že seriál Prison Break jako celek je průměrným dílkem americké produkce. Pokud ustřihneme čtvrtou sérii, stane se seriál nadprůměrným. Jestliže pošleme do pekel sérii třetí, stane se excelentním počinem nového tisíciletí, no a pokud by studio FOX skončilo hned po sérii první, seriál by byl nadpozemsky dobrý a nezkažený s hodnocením slabounce pod 100%. A právě výtečnou první sérii si vybralo studio ZootFly jako podklad pro svůj příběh.

Malé slovinské studio učinilo asi ten nejlepší možný krok. Prožít celý příběh jako Michael Scofield nebo Lincoln Burrows by sice mohlo být příjemné, nicméně poměrně nezáživné a nepřekvapivé. Proto ZootFly vytvořilo další postavu jménem Tom Paxton. Právě on byl vyslán Společností, aby našel odpověď na otázku, proč se nadaný, úspěšný a vysoce inteligentní architekt Michael Scofield pokusí tak krátkozrakým a ubohým způsobem vyloupit banku. Michael byl odsouzen k odnětí svobody na 5 let a Společnosti je jasné, že není ve stejném vězení jako jeho na smrt odsouzený bratr Lincoln Burrows jen tak náhodou.

Co se tedy týče příběhu, Slovinci odvedli práci na jedničku. Na známém písečku se rozjede nová příběhová linka, přičemž každý střet se známou postavou ze seriálu je skutečně potěšující. Musím však zklamat početnou fanouškovskou základnu Sarah Tancrediové, jelikož místo ní je ve hře nějaká blonďatá fiflena. Stejně tak legendárního lupiče DB Coopera nahradil poloplešatý dědek. Můžeme se ale těšit na ostatní známé postavy jako je Bellick, Sucre, T-Bag, C-Note či Abruzzi.

Herní koncept Prison Break: Conspiracy je založen především na postřehovém mačkání kláves. Takže pokud vás ohrožuje vězeň nožem, na obrazovce se objeví písmeno, jež máte v danou chvíli zmáčknout. Často se však v rámci jednoho úkolu tlačítka mění, a pokud je nestihnete stisknout dostatečně rychle, mise bude neúspěšná. Obrňte se tedy trpělivostí, protože někdy zkrátka budete úkol opakovat třeba pětkrát, než konečně dospějete ke zdárnému konci. Mise jsou jinak vcelku různorodé a umně začleněné do originálního příběhu.

Děj je naprosto lineární. Nemůžeme si vybrat možnosti v rozhovoru, ani to, co budeme dělat v následujících minutách, což je velká škoda. Rád bych si totiž někdy celou věznici Fox River prolezl sám, aniž bych byl hnán nějakým úkolem. Použitý koncept je značně nemoderní. Dojdete na jedno místo, tam vám dají úkol, splníte ho, pak musíte k dalšímu cápkovi, co vám dá další úkol, a tak dále. Kdyby vše bylo vyřešeno jako například v GTA a měli byste alespoň nějakou iluzi volnosti, hratelnosti by to jen prospělo. Občas mě také dorazila nelogičnost - po detailní prohlídce si Tom Paxton ve své cele brumlá do diktafonu, který drží v ruce. Umělá inteligence ve hře prakticky neexistuje, veškerá vaše činnost je kličkování mezi skripty. Po delším hraní vám pak Fox River přestane připadat jako věznice a začnete mít pocit, že jste v zábavném táboře pro dospělé. Vzhledem k množství odemčených dveří jsou pochyby nad reálností vězení na místě.

Grafika je vcelku průměrná a standardní. Povětšinou bývá u licencovaných her grafika skutečně marná, u Prison Break není ani úžasně detailní, ani odpudivá. Měl bych sice menší výhrady ke zpracování postav (kupříkladu T-Bag vypadá o 20 kilo tlustší), celé vězení Fox River je však zpracováno velice pečlivě.

Hru bych určitě doporučil všem fanouškům seriálu, ostatní budou asi poněkud tápat a hlavní tahák, tedy připomenutí příběhu a střetnutí se se známými postavami, pro ně nebude mít to správné kouzlo.

Suma sumárum, hra Prison Break: Conspiracy mně docela padla do noty a rád jsem si svět věznice prošel až do závěrečných titulků. Je to dílko průměrné a dalo se z něj asi vyždímat o něco více, ale mohlo to také dopadnout mnohem hůř. Proto si borci ze ZootFly (s menší pomocí českého Bohemia Interactive) zaslouží za převedení seriálu do herní sféry pochvalu.

Hudba: 65%

Ovladatelnost: 55%

Hratelnost: 65%

Grafika: 60%

Fyzika: 50%

Atmosféra: 60%

Děj: 65%

Celkové hodnocení: 60%

dsc00771Daniel Javorský byl vybrán, aby pro vás testoval ty nejnovější PC hry současnosti. Má sice mozoly na prstech a rozmlácenou klávesnici z PacMana, bez újmy však zvládá běžné úkony normálního světa.

VYBÍRÁME
Recenze: Napoleon: Total War

Recenze: Napoleon: Total War