Recenze: Mafia 2

01. 09. 2010, autor: Matěj Kučera
Český hit od vydavatele 2K se po několikaměsíčním odkladu konečně dostal do oběhu, a je nutno podotknout, že hra splnila to, co se od ní očekávalo. Tak se na to podívejme!
Recenze: Mafia 2

Ve čtvrtek dvacátého šestého mi jeden Slovák z PPL sdělil, že pro mě něco má. Když jsem rozbalil balík, kde jsem nalezl flash disk ve tvaru palce a průvodní dopis, bylo mi vše jasné. Hlavním obsahem totiž byla gamesa, jejíž první díl bych mohl z fleku převyprávět; dialogy znám zpaměti a počet dohrání se blíží k číslu kolem dvou desítek. Na Mafii 2 jsem se těšil jak malý kluk a je mi nesmírnou ctí, že vám ji můžu přiblížit v této recenzi. Konkrétně se jedná o X360 verzi.

Příběh je skutečně prvotřídně podán. Začátek si střihnete ještě uprostřed války, kdy jako Vito Scaletta operujete na Sicílii. Po návratu na vás čeká kámoš Joe Barbara a zasvětí vás do života gangstera. Kdo předpokládal, že příběh nebude srovnatelný s prvním dílem, mýlil se. Dvojka je stejně kvalitní, ne-li ještě lepší a uvěřitelnější sondou do světa mafie. Od začátku nebudete miláčkem jistého dona, který si vás bude vybírat na ty největší jobovky, přestože má k dispozici mnohem zkušenější kluky. Poznáte mnoho lidí a ne každý s vámi bude táhnout za jeden provaz. Hra zachycuje život na ulici, přijímání do rodiny, ale obsahuje i poměrně důležitou pasáž ve vězení. Nicméně podobně jako pár mých kolegů, nenašel jsem v příběhu nějaký velký zlom, obrat, nečekanost. I Vito někdy jedná proti svému blahu, což bohužel jako hráči nemůžete ovlivnit. Rozhodně je však dobře, že příběh je originální, že není vázán na první díl. V závěru hry se nicméně přeci jen budete těšit z jedné staré známé postavy. O koho se jedná, pochopitelně neprozradím, mnozí však jistě tuší.

Atmosféra je jedním slovem fantastická a už jen kvůli grafice a celkovému doprovodu stojí za to si hru pořídit. Vizuál nemá chybu. V soubojích kolem vás lítají třísky, když se schováte za betonový sloup, nepřátelé jej po nějaké chvíli rozstřílejí. Grafika aut, budov i postav je na vrcholné úrovni, až člověk žasne. I celé město znatelně žije; někdy je fajn jen tak se zastavit a poslouchat cizí rozhovory. Úsměv na rtech vyloudí také situace v začátku, kdy jdete ulicí k bytu své maminky a najednou se před vámi rozletí hrnek a z otevřeného okna je krom nadávek slyšet také rozbíjení talířů a třískání s dveřmi. Jen podotýkám, že se jedná o Malou Itálii.

Peníze můžete získávat buď v misích, nebo kradením. Pár obchodů ve městě naleznete - pumpy, krámy s oblečením, restaurace či hospody. Nejvíce se však vyplatí vykrádat krámy se zbraněmi. Je sice jasné, že prodavače budete muset sejmout, průměrný zisk se však pohybuje kolem sedmi stovek.

Když někoho odkrouhnete, dostane se to do rádia, které krom událostí ve městě informuje o novinkách v reálném světě tehdejší doby, nicméně pouze anglicky. Rádia jsou tři a kromě mluveného slova z něj zní také některé dobové hitovky. Podobné informace jako rádia také vytrubuje kamelot na každém rohu, tentokráte už v českém jazyce.

Co se týče dabingu, vše je na perfektní úrovni, až na dvě postavy - Vito a Joe. Nemůžu si pomoct, Martin Trnavský má sice charizmatický hlas, v některých chvílích jsem mu však kvůli jeho brněnskému akcentu prostě nerozuměl. U Joeyho, alias Vlastimila Zavřela, jsem si zase na dabing vzhledem k oblibě Simpsonů zezačátku nemohl zvyknout. Postupem času se to ale srovnalo.

Hra se nicméně nevyhnula některým nedodělkům a bugům, přičemž jeden mi k mojí nelibosti prodloužil o nějakou tu hodinku hratelnost. To, že postavy občas chodí před zavřenými dveřmi, by se dalo překousnout, v jedné misi (konkrétně kapitola 14) kdy musíte splatit dluh židovskému lichváři, mi však nešly otevřít dveře. Prostě jsem stál před lichvářem, veškerou hotovost v kapse, a nic se nedělo. Naštvaný jsem hledal na všech fórech, co znám, a zjistil jsem jednu nemilou věc. Většinu peněz jsem ukradl jednomu odboráři z doků, pár stovek jsem si ale musel obstarat sám. Buď jsem mohl vykrádat obchody, nebo zajet na vrakoviště a lisovat ukradená auta. Pochopitelně jsem si vybral vykrádání obchodů se zbraněmi, nicméně právě díky tomu se mi dveře u lichváře neotevřely. Kdybych neměl přístup na internet, hru bych patrně nedohrál. Takhle jsem poslechl radu na fóru a restartoval celou kapitolu. Tímto všechny varuji - v kapitole 14 raději lisujte auta.

Studio 2K Czech sice nějaký pátek patří zahraničním vlastníkům, Mafia 2 si však udržela ráz a smysl pro detail prvního dílu a vše oblékla do dokonale padnoucího grafického kabátku. Příběh je precizní, postavy fajn a po všech těch dokonalostech mi i to vyšplouchnutí v kapitole čtrnáct připadá tak nějak nicotné. Jde zkrátka o hru pro gurmány, fajnšmekry, kteří vyžadují něco víc než jen tupé střílení; po jejím dohrání se navíc můžete začít těšit na chystaný DLC obsah, který by měl tuto skvostnou gamesu ještě o pár hodin paření obohatit. Mafii 2 nelze než doporučit. Nabízí nezapomenutelný zážitek, který vám v současnosti jiný titul neposkytne.

Hudba: 85%

Ovladatelnost: 85%

Hratelnost: 90%

Grafika: 95%

Fyzika: 85%

Atmosféra: 100%

Výdrž: 80%

Cena/výkon: 85%

Celkové hodnocení: 88%

dsc00771Daniel Javorský byl vybrán, aby pro vás testoval ty nejnovější PC hry současnosti. Má sice mozoly na prstech a rozmlácenou klávesnici z PacMana, bez újmy však zvládá běžné úkony normálního světa.

VYBÍRÁME
Recenze: Battlefield: Bad Company 2

Recenze: Battlefield: Bad Company 2