Jaká je nová Škoda Yeti?

13. 06. 2009, autor: Jarda Sauer
Konečně už víme, jak se nová Škoda Yeti chová na silnici a v terénu. Přečtěte si výsledky testování modelu 2.0 TDI, se kterým se projeli naši kolegové z redakce motoristického magazínu autoweb.cz!
Jaká je nová Škoda Yeti?

Kompaktní esúvéčko by nikdy v Boleslavi neprotlačili do výroby, kdyby po nich momentálně zákazníci nešli jako slepice po flusu.  Škoda Auto věří, že prodá aspoň šedesát tisíc kousků nového modelu ročně.

Nejspíš byste snadno uhodli, s jakou strategií Škodovka do třídy kompaktních SUV vyráží. Vytvořila něco na hraně mezi Suzuki SX4 a Volkswagenem Tiguan. Je to ambiciózně prostorné uvnitř, kde si to bere nápady z Roomsteru, a je to dostatečně konzervativní zvenčí, aby to nikoho neurazilo. Také můžete logicky předpokládat, že to má důstojné zpracování interiéru, precizní převodovku a přesné řízení.

Ne, že by Yeti byl vyloženě autem pro řidiče. Do rukou se nám dostal dvoulitrový turbodiesel se vstřikováním common-rail o výkonu 140 koní, která má standardně pohon všech kol a začíná na 619 800 Kč. O nových turbodieselech od Volkswagenu jsme toho již napsali dost. Tenhle dodává Yetimu 320 Nm v rozsahu 1750 až 2500 ot./min., což převedeno na asfalt znamená důstojnou pružnou akceleraci a o něco méně důstojné zrychlení 0-100 km/h za 9,9 sekundy. Škoda Yeti, vážící 1,55 tuny, tím sice zastíní o 110 kilogramů těžší VW Tiguan se stejným motorem o 0,6 sekundy, vnitřnosti vám to ale netrhá. Jestli se chcete ještě chvíli patlat v technických údajích, aerodynamiku nosorožce věrně odráží součinitel odporu vzduchu 0,37 a nejvyšší dosažitelná rychlost 190 km/h.

Nové turbodiesely Volkswagenu však mají výhodu v tichém chodu ve středních otáčkách, na vrcholu byste jejich vrčení označili za rozverné a spotřebou si nezadají se staršími motory pumpe-düse. Náš exemplář se neodvážil říct si o víc než osm litrů nafty, což se ve světle jeho zatížení jeví jako výhra. Uváděná kombinovaná spotřeba 6,1 l/100 km možná zavání vzdušnými zámky, ale do sedmi litrů se v běžném provozu vejde snad každý

Pokud jste se o Škodu Yeti zajímali už dříve, víte, že má tentýž podvozek jako Octavia Scout. Od země ho dělí osmnáct centimetrů a má stejný rozvor. O tři centimetry větší rozchod kol je ale znát stejně jako Haldex čtvrté generace, který v extrémních podmínkách a v režimu Off-Road umí prý přenést až 90 procent točivého momentu na zadní nápravu. Ne snad, že byste kvůli tomu měli Yetiho považovat za víc než schopné esúvéčko. V terénu se ale pohybuje na svou kategorii nečekaně sebevědomě.

Zato na silnici nejdřív jede obyčejně. Až na to, že si po pár kilometrech a stovce výmolů všimnete, že jste si jich ani nevšimli. Těžký naftový motor znamená zátěž pro přední zavěšení, ale tlumiče s pružinami od nich znamenitě odvádějí pozornost a předpokládaná nedotáčivost ve vracenkách přichází na poslední chvíli. Základní verze 1,2 TSI s pohonem předních kol je přitom o dílek komfortnější i vyváženější.

Jak známo, pohyby karoserie prozradí kdejakou nepravost. Octavie Scout se moc nenaklání, Yeti je v tomhle oboru ale dál. Kvalitní odpružení zdolává zatáčku za zatáčkou, nechce se mu houpat a zadní náprava jako by dychtila po další výzvě. Když nezbyde jinak, pošle vám Haldex k dobru pár newtonmetrů, aby šestnáctky vpředu nepískaly, a jede se dál. Tady je nejspíš nutné zopakovat, že Yeti opravdu není autem pro nadšené řidiče. Jenom je na svůj segment překvapivě dobrý a nechybí mu chuť do hry.

Jestliže nemáte před očima černou mlhu, musí vám být jasné, že 2,0 TDI tím pravým motorem pro Škodu Yeti není. I když umí zatáhnout za správný konec v pravý čas, teprve 1,8 TSI, dodávající na všechna čtyři kola (tedy jak kdy) 160 koní má skutečně průraznost hodnou ocenění. A protože je o dvacet tisíc levnější než testovaný diesel, neměl by být problém skončit u něj.

Škoda Yeti je tak jako tak překvapením. Do jejího kufru narvete 1580 litrů nákladu a zadní sedačky můžete skládat a rozkládat jako leporelo. Na to, že si mladoboleslavská automobilka libuje v masovkách, je ale chování Yetiho při jízdě nečekaně nonkonformní. Není to rebel, ale někde uvnitř něj se něco důležitého skrývá.

Převzato z www.autoweb.cz, více informací o Škodě Yeti najdete zde!

SDÍLEJ:
facebook
Poslat známému
Tisknout článek
VYBÍRÁME
Je tohle nová Octavia RS?

Je tohle nová Octavia RS?

23. 04. 2004, autor: admin

Existenci rychlého modelu ještě Škoda oficiálně nepotvrdila, ale na vlastní internetové stránce už ho má.

KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU
Přidat komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
VLOŽIT KOMENTÁŘ



Nejste přihlášen/a, proto opište text, který vidíte na obrázku níže.
. captcha
CELEBRITY
Celebrity: Nabízím práci automechanika, nástup ihned!

Nabízím práci automechanika, nástup ihned!

Jak je složité najít dobrého řemeslníka? Ehm, velmi... Je...

Celebrity: Land Rover postavil kuchyni pro Jamieho Olivera. V autě.

Land Rover postavil kuchyni pro Jamieho Olivera. V autě.

Mobilní kuchyně, to už tady bylo, není to žádná novinka, ...

Celebrity: Moderátorka Jana Knížková vysílala z bazénku, ukázala při tom svůdné křivky

Moderátorka Jana Knížková vysílala z bazénku, ukázala při tom svůdné křivky

Rádio je obvykle záležitostí pouze zvukovou, vizuální asp...

DALŠÍ CELEBRITY
REDAKČNÍ TIP
POSLOUCHEJ RÁDIA ONLINE!
PŘIDEJTE SE K NÁM

Staňte se našimi fanoušky

NEJNOVĚJŠÍ VIDEA
Zobrazit video
Jak zvířata jí své jídlo

Jak zvířata jí své jídlo

Nahlédněte do říše zvířat tak, jak se...

Zobrazit video
Video: A další kompilace ruských bouraček

Video: A další kompilace ruských bouraček

Tohle už je pomalu seriál na pokračov...

Zobrazit video
Video: Ilegální drifty ve městě

Video: Ilegální drifty ve městě

Tihle týpci se s tím nemažou a vodí a...

Autoweb

Kompaktní SUV od Land Roveru přijíždí s velkou modernizací, jejíž pomocí je o hodně lepší. Vyzkou...

Urbanstore

Pořiď si stylové značkové oblečení, boty nebo doplňky se slevou až 80%. Více na UrbanStore.cz.

Delideli

Darujte nádhernou kytici, luxusní čokoládu, kvalitní víno, koš plný delikates či lahodný dort.

Cestuj

Vyberte si z tisíců dovolených v oblíbeném Řecku se slevou až 20%. Volejte zdarma 800 11 11 33.