Co nesnášíme: Triky v hypermarketech

24. 02. 2011, autor: Matěj Kučera
Je všeobecně známo, že prodejci v hypermarketech se snaží pomocí mnoha zákeřných triků zákazníky nachytat a oškubat. V podstatě tak z nás nakupujících dělají blbce - a to se nám vážně nelíbí!
Co nesnášíme: Triky v hypermarketech

 

Nakupování v hypermarketech beru jako nutné zlo. Má to samozřejmě svoje výhody, zejména v případě větších nákupů, nicméně i s tímto vědomím vždycky při návštěvě „chrámů konzumu“ trpím. Neobtěžují mě ani tak davy lidí, jimiž se člověk musí obratně proplétat, či otrávené obličeje pokladních (někteří jsou sice opravdu příjemní jak ona pověstná osina, ale já je chápu), kudla v kapse se mi však otevírá při vědomí nesčetných podlých triků, lstí a úkladů, jimž jsem coby zákazník vystaven a které sledují jeden jediný účel: připravit mě co nejrafinovanějším způsobem o co největší část mých těžce vydřených peněz.

Triků, které na nás prodejci zkoušejí, je celá řada, a i když jsou některé již značně profláknuté, stejně zřejmě pořád fungují. Drahé zboží v regálech ve výšce očí, levnější někde u podlahy; výrobky, které nakupuje většina lidí, umístěné na druhém konci prodejny, aby byl při cestě k nim zákazník vystaven spoustě dalších lákadel; permanentní slevy, jež ale v podstatě akorát dostanou cenu na normální úroveň. A proč jsou vždycky u pokladny tak neodolatelně vystaveny sladkosti a žvýkačky?

"Jásá na vás nějaká AKCE, která ovšem platí pouze v případě, že..." 

Osobně mě obzvláště štvou takové ty „nedůležité poznámky po čarou“, kdy na vás na sto metrů jásá nějaká AKCE, která ovšem platí pouze v případě, že si koupíte alespoň dva kusy výrobku, což je sděleno asi šestatřicetkrát menším písmem. Další záležitostí, u níž vzhledem k její absurditě už ani nevím, jestli mám zuřit, nebo se smát, je případ, kdy je na regálu s balenými saláty velký nápis kupříkladu „Šopský salát 14,90“, a jen tak „pro zajímavost“ se pod tím drobounce uvádí, že jde o cenu za 100 gramů. Skutečnou cenu konkrétního lahodného (třistagramového) salátku najdete pak na přelepce na plastové krabičce, samozřejmě na spodní straně, aby vás zbytečně nerozrušovala.  Můžete si říct, že na tohle se nachytá leda naivní blb, ovšem už jenom zkoušet, kolik naivních blbů se mezi zákazníky vyskytuje, mi připadá docela nehezké.

"Pokud člověk pozorně nestuduje cenovky, může být nemile překvapen."

Mezi klasické podpásovky dále patří třeba umisťování výrobků za běžnou cenu mezi zlevněné zboží, takže pokud člověk opravdu pozorně nestuduje cenovky, může být u pokladny nemile překvapen (párkrát už jsem taky takhle zatínal pěsti). Hypermarket je prostě vysoce rizikové území, kde může s hrdostí a nevypumpovanou peněženkou obstát jen dostatečně psychicky odolný, obezřetný a hlavně zkušený jedinec.

A úplně nejvíc mě štve to neustále podsouvání a zdůrazňování, že prodejci všechno dělají pro vás, pro zákazníky, pro vaši spokojenost. Jako by jim u vás záleželo na něčem jiném než na papírcích s portréty význačných osobností našich dějin, které si tak pečlivě střežíte.

Co štve vás? Určitě přijdete na něco, co vás vytáčí k nepříčetnosti... Nestyďte se a napište nám na mail redakce(zavináč)prochlapa.cz - ty nejlepší nenávistné příběhy zveřejníme a jejich autoři dostanou 500 Kč!

SDÍLEJ:
facebook
Poslat známému
Tisknout článek
VYBÍRÁME
Jak ušetřit v krizi?

Jak ušetřit v krizi?

15. 03. 2009, autor: Jarda Sauer

Všichni tvrdí, že je krize, takže by se vám mohlo hodit pár tipů, jak celkem bezbolestně ušetřit...

KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU
Přidat komentář

img
26. 02. 2011, Uživatel: dunn
Reagovat

V jednom marketu posunují cenovky,takže masox za 32.90 a pod ním cenovka 14.90kč.Tak jsem to platil a čumím,že mi účtuje těch 32.90kč.Odnesl jsem nákup do auta,vzal účtenku a prošel za pokladny,tam jsem vzal ještě jeden masox a šel jsem na reklamace.Pán se ptá"někdo asi posunul cenovku ne?"Povídám no Vaši manageři.Takže nechcete ten masox?Povídám že ne!Tak chcete peníze?Ano,tak mi dal 32.90 a já ho měl v autě zadara!Takhle se na ně musí na šmejdy!!


VLOŽIT KOMENTÁŘ



Nejste přihlášen/a, proto opište text, který vidíte na obrázku níže.
. captcha
CELEBRITY
Celebrity: Nabízím práci automechanika, nástup ihned!

Nabízím práci automechanika, nástup ihned!

Jak je složité najít dobrého řemeslníka? Ehm, velmi... Je...

Celebrity: Land Rover postavil kuchyni pro Jamieho Olivera. V autě.

Land Rover postavil kuchyni pro Jamieho Olivera. V autě.

Mobilní kuchyně, to už tady bylo, není to žádná novinka, ...

Celebrity: Moderátorka Jana Knížková vysílala z bazénku, ukázala při tom svůdné křivky

Moderátorka Jana Knížková vysílala z bazénku, ukázala při tom svůdné křivky

Rádio je obvykle záležitostí pouze zvukovou, vizuální asp...

DALŠÍ CELEBRITY
REDAKČNÍ TIP
POSLOUCHEJ RÁDIA ONLINE!
PŘIDEJTE SE K NÁM

Staňte se našimi fanoušky

NEJNOVĚJŠÍ VIDEA
Zobrazit video
Jak zvířata jí své jídlo

Jak zvířata jí své jídlo

Nahlédněte do říše zvířat tak, jak se...

Zobrazit video
Video: A další kompilace ruských bouraček

Video: A další kompilace ruských bouraček

Tohle už je pomalu seriál na pokračov...

Zobrazit video
Video: Ilegální drifty ve městě

Video: Ilegální drifty ve městě

Tihle týpci se s tím nemažou a vodí a...

Autoweb

<figure>https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-18-640x360.jpg</figure...

Urbanstore

Pořiď si stylové značkové oblečení, boty nebo doplňky se slevou až 80%. Více na UrbanStore.cz.

Delideli

Darujte nádhernou kytici, luxusní čokoládu, kvalitní víno, koš plný delikates či lahodný dort.

Cestuj

Vyberte si z tisíců dovolených v oblíbeném Řecku se slevou až 20%. Volejte zdarma 800 11 11 33.