Citroën C5 2.0 HDi

28. 12. 2004, autor: prochlapa.cz
Na pohled je jak vyměněný, ale v řadě věcí zůstává vše při starém. Fanoušci klasických předností Citroënu o tom jistě vědí své.
Citroën C5 2.0 HDi

Největší výhodou nové i předchozí C5 zůstává hydraulický podvozek s proměnnou výškou, který do velké míry určuje nejen její chování a vlastnosti, ale i typ zákazníků, kteří jí jsou díky tomu ochotní upřednostnit před všemi ostatními auty v téhle třídě. Postavíte-li však vedle sebe starou a novou generaci C5, musíte také uznat, že ve prospěch té nové hovoří i o sto procent lepší exteriér, který to rozhodování hodně ulehčuje.

Moderní pohledná čelní maska, protažené světlomety, přijatelnější boční profil a přepracovaná záď s ohnutými bumerangy zadních světel ve stylu původního Maserati Coupé dávájí nastupující C5 vzhled vyšší úrovně, se kterým se od ostatních aut odlišuje způsobem sobě vlastním. S ohledem na nástup C4 a chystané C6 lze doufat, že budoucí tvary budou ještě odvázanější, což si zrovna tahle značka může vzhledem k minulosti jako jedna z mála dovolit, nebo ještě přesněji, má je přímo v popisu práce.

Interiér je také nový, ale řada věcí a vlastnosti zůstává na svém místě. Sedačky jsou měkké, široké a pohodlné, což oceníte při dálkovém cestování, které C5 umí velmi dobře a na které se i s tímto motorem výborně hodí. Nová přístrojová deska je zajímavá svou šířkou a také teploměrem oleje, v turbodieselech takřka nevídaným.

Středový panel s ovladači klimatizace a audia je společný s Peugeotem 407 a řidičovi toho moc neusnadňuje. Tlačítka jsou malá a nepřehledná a například otočný ovladač větráku umístěný uprostřed je tak nízký a miniaturní, až vás to zarazí. Nejnepříjemnější je ale vnitřní klika dveří, u které máte při pomalém záběru pocit, že vám praskne v ruce, nebo že si vyvrátíte prsty, než že povolí dveře. Je sice přesně vidět, jak její tvar zapadá do výplně dveří, ale po uživatelské stránce byste si jí rádi odpustili. Můžete namítnout, že je to naivní závadá, a jistě budete mít pravdu, ale když jí máte v ruce mnohokrát denně, napadá vás, že kdyby zrovna tahle maličkost byla jiná, celé auto by bylo rázem o něco příjemnější.

Mezi sedadly jsou dvě tlačítka na snížení a zvýšení podvozku, který si svou výšku jinak hlídá automaticky. Je škoda, že k nim není přiřazená kontrolka, na které by byl stav podvozku jasně vidět, protože na zmatečné vzkazy na středovém displeji se nemůžete vždy spolehnout a když si se zvyšováním a snižováním podvozku hrajete rychle za sebou, zmizí nadobro a musíte chvilku počkat, než se opět začnou objevovat.

Samotné klesání nebo stoupání výšky se také neděje zdaleka tak rychle, jak byste si přáli, ale pak se vám třeba naopak stane, že navolíte zvýšení a když se po chvilce nečinnosti rozjedete, přední nebo zadní část karosérie se rázem vyhoupne na maximum.

Celkově ale podvozek splňuje přesně to, proč ho Citroën používá, tedy pro vynikající utlumení všech děr, výmolů a kostek na silnici a třeba i mimo ní. Druhou stranou téhle mince je pocit odtažitosti od všeho, co se děje pod šestnáctipalcovými pneumatikami, a ani citlivost řízení není o nic lepší, i když i to jde opět ruku v ruce s tím, že hlavní prioritou je tichost a jemnost jízdy, bez ohledu na povrch.

Dvoulitrový turbodiesel se k pohodovému pojetí C5 hodí tak akorát a mnohokrát se s ním přesvědčíte, že nejefektivnější způsob zacházení s ním je na půl až tři čtvrtě plynu. Šestistupňová převodovka se stále může učit od německých ekvivalentů a v hladkosti a přesnosti ještě má co dohánět, ale zároveň je třeba uznat, že se v tomto tradičně bolavém bodě začíná Peugeot i Citroën v nejnovějších modelech citelně zlepšovat.

K hlavní přednosti v podobě komfortního cestování přihazuje C5 ještě pár dalších technických novinek, z nichž natáčecí xenonové světlomety se ve vyšších výbavách srovnatelných aut pomalu stávají normou, ale systém AFIL je mezi nimi stále nevídanou funkcí. Jde o výstražný systém při opuštění jízdního pruhu v rychlostech nad 80 km/h a pomocí kamer sleduje dělicí čáry na silnici. Pokud je vědomě či nevědomě přejedete, aniž byste zapli blinkr, začne vám vibrovat levou či pravou stranou sedáku, podle toho, na jaké straně auta k tomu došlo. Systém je vypínatelný a během několika let se objeví u řady dalších značek.

Citroën je díky svým nezaměnitelným vlastnostem jednoduchou volbou pro každého, kdo v téhle početné třídě hledá především pohodlné a nekonfliktní auto. Přesně víte, co od něj nikdy nedostanete, ale také se můžete plně spolehnout na to, co vám může vzhledem ke svému technickému řešení dát.

SDÍLEJ:
facebook
Poslat známému
Tisknout článek
VYBÍRÁME
Citroen C2 VTR

Citroen C2 VTR

12. 04. 2004, autor: admin

Zdá se, že malá auta jdou Citroenu v poslední době velmi dobře. Narozdíl od sedanu i kombi C5 jsou C3 a nejnověji i C2 na první pohled mnohem přijatelnější a na ulici vám kdekdo řekne, že se mu vzhledově líbí. Pravda, není to ta univerzální náklonnost spojující všechny národy jako v případě Mini, na druhou stranu je ale na Citroenu jasně vidět, jak ubírá na své historické tvarové nekompromisnosti, aby se mohl zalíbit větší skupině zákazníků.

KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU
Přidat komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
VLOŽIT KOMENTÁŘ



Nejste přihlášen/a, proto opište text, který vidíte na obrázku níže.
. captcha
CELEBRITY
Celebrity: Nabízím práci automechanika, nástup ihned!

Nabízím práci automechanika, nástup ihned!

Jak je složité najít dobrého řemeslníka? Ehm, velmi... Je...

Celebrity: Land Rover postavil kuchyni pro Jamieho Olivera. V autě.

Land Rover postavil kuchyni pro Jamieho Olivera. V autě.

Mobilní kuchyně, to už tady bylo, není to žádná novinka, ...

Celebrity: Moderátorka Jana Knížková vysílala z bazénku, ukázala při tom svůdné křivky

Moderátorka Jana Knížková vysílala z bazénku, ukázala při tom svůdné křivky

Rádio je obvykle záležitostí pouze zvukovou, vizuální asp...

DALŠÍ CELEBRITY
REDAKČNÍ TIP
POSLOUCHEJ RÁDIA ONLINE!
PŘIDEJTE SE K NÁM

Staňte se našimi fanoušky

NEJNOVĚJŠÍ VIDEA
Zobrazit video
Jak zvířata jí své jídlo

Jak zvířata jí své jídlo

Nahlédněte do říše zvířat tak, jak se...

Zobrazit video
Video: A další kompilace ruských bouraček

Video: A další kompilace ruských bouraček

Tohle už je pomalu seriál na pokračov...

Zobrazit video
Video: Ilegální drifty ve městě

Video: Ilegální drifty ve městě

Tihle týpci se s tím nemažou a vodí a...

Autoweb

<figure>https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/08/skoda_fabia_monte_carlo_687-1-640...

Urbanstore

Pořiď si stylové značkové oblečení, boty nebo doplňky se slevou až 80%. Více na UrbanStore.cz.

Delideli

Darujte nádhernou kytici, luxusní čokoládu, kvalitní víno, koš plný delikates či lahodný dort.

Cestuj

Vyberte si z tisíců dovolených v oblíbeném Řecku se slevou až 20%. Volejte zdarma 800 11 11 33.