BMW 330i Touring
0 komentářů
Ještě zbývá nějaký ten měsíc, než na trh dorazí nová M3. A pár dalších měsíců bude trvat, než bude k mání v jiné karosářské variantě, než kupé a sedan. Jestli tedy vůbec.

Existuje ale spousta lidí, kteří by rádi silného bavoráka, ale mají rádi kabriolety a ještě větší spousta těch, co nedají dopustit na kombíky. Chápu je, sám se počítám mezi zastánce tohoto, původně přísně utilitárního tvaru karoserie. Spousta dnešních kombíků nemá nijak extra velký zavazadlový prostor a víceméně jen naznačují, že jejich majitel má (nebo chce vypadat, že má) aktivní životní styl. Do kombíku se vejdou horská kola, vybavení na horolezeckou výbavu, zkrátka spousta moderních, „in“ věcí.
Dalším faktem ovšem zůstává, že spousta aut vypadá ve verzi kombi opticky vyváženěji, než jako sedan. Často za to mohou nová bezpečnostní pravidla, která kvůli ochraně chodců vyžadují mohutnou příď s dlouhým předním převisem. Typickým příkladem je Peugeot 407. Sedan vypadá trochu jako Cyrano z Bergeracu, zatímco verze SW je daleko vyváženější. Také záď nového Passatu je lepší ve verzi kombi. A Audi A6 Avant, to je zkrátka a dobře jeden z nejhezčích kombíků, jaké jsem kdy viděl.
Neskrývám, že pokud jde o soudobý design značky BMW, pocházející z pera Chrise Bangla, nepřetékám přílišným nadšením. Najdou se výjimky, třeba připravované Z4 kupé se mi opravdu líbí, ale jinak zůstávám spíše na straně kritiků. Současná trojková řada mi tak trochu dává za pravdu, protože jeho design je očividně hodně utlumený. BMW si prostě nemůže dovolit, aby jeho nejdůležitější model, který tvoří těžiště prodejů, působil příliš kontroverzně.
Decentní optický tuning může výrazně pomoci
Přesto sedan nepovažuju za nijak krásné auto, zejména ve srovnání s předchozím modelem E46. Jeho záď na mě působí – nemůžu si pomoct – tak trochu korejským dojmem. Že mi ve skutečnosti vadí opravdu jen záď jsem pochopil v momentě, kdy jsem poprvé na vlastní oči uviděl kombíka. Toho můžu (a zdůrazňuji, že stejně jako u předchozích prohlášení se jedná čistě o osobní pohled) prohlásit za skutečně pěkné auto, které bych se nerozpakoval postavit před svůj práh. Tím spíš, pokud je opatřeno sadou spoilerů, kterou v seznamu příplatkové výbavy najdete pod názvem M-paket.
Velká kola, snížená světlá výška a protáhlé nárazníky, společně s hlubokými prahy dají vozu přesně tu správnou míru agresivity, aniž by ho zbavily důstojného vzhledu prémiového vozu. Nic nepůsobí přeplácaně, nadbytečně, je to zkrátka „tak akorát“. Co si ale budeme povídat, kdyby se z takhle pěkného auta po nastartování ozval typický klapot dieselu, nebylo by to úplně ono. A to říkám já, který nafťáky od BMW většinou velmi chválí.
Správná technika
V tomhle případě je ale všechno, jak má být. V přídi se skrývá to, co má ve správném BMW být – řadový šestiválec, v tomto případě osazený nejmodernější technikou, například systémem časování ventilů double-vanos. Z objemu tří litrů dává výkon 258 koní, točivý moment rovných 300 Nm a navíc nádherný zvuk, pro řadové šestiválce téhle značky tak typický. A přestože automat, namontovaný v testovaném voze, řadí téměř bezchybně, pořád se nemůžu zbavit dojmu, že bez něj by to byla ještě daleko lepší zábava.
Kromě vnějších optických změn přináší M-paket také nové prvky do interiéru. Asi tím nejdůležitějším jsou sporovní sedačky, čalouněné částečně kůží a částečně Alcantarou, které poskytují o dost lepší boční vedení, než ty běžné. Podstatně tlustší volant nese, stejně jako hlavice řadicí páky, prahy a několik dalších dílů, loga divize BMW Motorsport. Strop je očalouněný matnou černou, v případě testovaného vozu čalounění elektricky odjíždí až za zadní sedačky a odkrývá velkoplošné střešní okno. To vytváří v interiéru krásně provzdušněnou atmosféru, jenže už při poměrně nízkých rychlostech se od přední hrany začíná ozývat aerodynamický hluk. Nevím, jestli to nebyl problém konkrétního modelu, po zatažení čalounění nicméně okamžitě ustal.
Ostražitost je při výběru příplatkové výbavy na místě a pokud jde o M-paket, možná dokonce víc, než jindy. Ohromě záleží na tom, v jakém prostředí tohle auto bude jezdit. V německu bych se nerozmýšlel ani vteřinu a okamžitě bych ho doporučil, v našich podmínkách si nejsem jistý. Ano, uhodli jste, jde o podvozek. Součástí paketu jsou krásná osmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami a také tzv. M-podvozek, s vyladěným odpružením, které sice na kvalitním asfaltu ještě vylepší už tak téměř dokonalé jízdní vlastnosti trojkového bavoráku, ale jakmile se kvalita povrchu zhorší, je zle. Odpružení je příliš tvrdé a v kombinaci s nepoddajnými pneumatikami zaručuje, že se vaše pozadí dozví o každém, byť sebemírnějším, výmolu, který přejedete. Když si uvědomíte, jak skvělé jízdní vlastnosti vám dokáže nabídnout běžný sériový podvozek, začíná tahle úprava vypadat trochu zbytečně. Alespoň na českých asfaltkách.
Ideálním kompromisem, pokud mohu radit, by byl sériový podvozek s velkými koly, protože – co si budeme namlouvat – sériová kola na tomhle autě nevypadají úplně nejlíp. Potom vám tenhle bavorák nabídne maximální řidičské uspokojení a nebude vyžadovat zbytečnou daň v podobě naklepané kostrče.
Dalším faktem ovšem zůstává, že spousta aut vypadá ve verzi kombi opticky vyváženěji, než jako sedan. Často za to mohou nová bezpečnostní pravidla, která kvůli ochraně chodců vyžadují mohutnou příď s dlouhým předním převisem. Typickým příkladem je Peugeot 407. Sedan vypadá trochu jako Cyrano z Bergeracu, zatímco verze SW je daleko vyváženější. Také záď nového Passatu je lepší ve verzi kombi. A Audi A6 Avant, to je zkrátka a dobře jeden z nejhezčích kombíků, jaké jsem kdy viděl.
Neskrývám, že pokud jde o soudobý design značky BMW, pocházející z pera Chrise Bangla, nepřetékám přílišným nadšením. Najdou se výjimky, třeba připravované Z4 kupé se mi opravdu líbí, ale jinak zůstávám spíše na straně kritiků. Současná trojková řada mi tak trochu dává za pravdu, protože jeho design je očividně hodně utlumený. BMW si prostě nemůže dovolit, aby jeho nejdůležitější model, který tvoří těžiště prodejů, působil příliš kontroverzně.
Decentní optický tuning může výrazně pomoci
Přesto sedan nepovažuju za nijak krásné auto, zejména ve srovnání s předchozím modelem E46. Jeho záď na mě působí – nemůžu si pomoct – tak trochu korejským dojmem. Že mi ve skutečnosti vadí opravdu jen záď jsem pochopil v momentě, kdy jsem poprvé na vlastní oči uviděl kombíka. Toho můžu (a zdůrazňuji, že stejně jako u předchozích prohlášení se jedná čistě o osobní pohled) prohlásit za skutečně pěkné auto, které bych se nerozpakoval postavit před svůj práh. Tím spíš, pokud je opatřeno sadou spoilerů, kterou v seznamu příplatkové výbavy najdete pod názvem M-paket.
Velká kola, snížená světlá výška a protáhlé nárazníky, společně s hlubokými prahy dají vozu přesně tu správnou míru agresivity, aniž by ho zbavily důstojného vzhledu prémiového vozu. Nic nepůsobí přeplácaně, nadbytečně, je to zkrátka „tak akorát“. Co si ale budeme povídat, kdyby se z takhle pěkného auta po nastartování ozval typický klapot dieselu, nebylo by to úplně ono. A to říkám já, který nafťáky od BMW většinou velmi chválí.
Správná technika
V tomhle případě je ale všechno, jak má být. V přídi se skrývá to, co má ve správném BMW být – řadový šestiválec, v tomto případě osazený nejmodernější technikou, například systémem časování ventilů double-vanos. Z objemu tří litrů dává výkon 258 koní, točivý moment rovných 300 Nm a navíc nádherný zvuk, pro řadové šestiválce téhle značky tak typický. A přestože automat, namontovaný v testovaném voze, řadí téměř bezchybně, pořád se nemůžu zbavit dojmu, že bez něj by to byla ještě daleko lepší zábava.
Kromě vnějších optických změn přináší M-paket také nové prvky do interiéru. Asi tím nejdůležitějším jsou sporovní sedačky, čalouněné částečně kůží a částečně Alcantarou, které poskytují o dost lepší boční vedení, než ty běžné. Podstatně tlustší volant nese, stejně jako hlavice řadicí páky, prahy a několik dalších dílů, loga divize BMW Motorsport. Strop je očalouněný matnou černou, v případě testovaného vozu čalounění elektricky odjíždí až za zadní sedačky a odkrývá velkoplošné střešní okno. To vytváří v interiéru krásně provzdušněnou atmosféru, jenže už při poměrně nízkých rychlostech se od přední hrany začíná ozývat aerodynamický hluk. Nevím, jestli to nebyl problém konkrétního modelu, po zatažení čalounění nicméně okamžitě ustal.
Ostražitost je při výběru příplatkové výbavy na místě a pokud jde o M-paket, možná dokonce víc, než jindy. Ohromě záleží na tom, v jakém prostředí tohle auto bude jezdit. V německu bych se nerozmýšlel ani vteřinu a okamžitě bych ho doporučil, v našich podmínkách si nejsem jistý. Ano, uhodli jste, jde o podvozek. Součástí paketu jsou krásná osmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami a také tzv. M-podvozek, s vyladěným odpružením, které sice na kvalitním asfaltu ještě vylepší už tak téměř dokonalé jízdní vlastnosti trojkového bavoráku, ale jakmile se kvalita povrchu zhorší, je zle. Odpružení je příliš tvrdé a v kombinaci s nepoddajnými pneumatikami zaručuje, že se vaše pozadí dozví o každém, byť sebemírnějším, výmolu, který přejedete. Když si uvědomíte, jak skvělé jízdní vlastnosti vám dokáže nabídnout běžný sériový podvozek, začíná tahle úprava vypadat trochu zbytečně. Alespoň na českých asfaltkách.
Ideálním kompromisem, pokud mohu radit, by byl sériový podvozek s velkými koly, protože – co si budeme namlouvat – sériová kola na tomhle autě nevypadají úplně nejlíp. Potom vám tenhle bavorák nabídne maximální řidičské uspokojení a nebude vyžadovat zbytečnou daň v podobě naklepané kostrče.
KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU
Přidat komentář
Tento článek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první.
VLOŽIT KOMENTÁŘ
JAK VYJÍT SE ŽENOU
CELEBRITY

Nabízím práci automechanika, nástup ihned!
Jak je složité najít dobrého řemeslníka? Ehm, velmi... Je...

Land Rover postavil kuchyni pro Jamieho Olivera. V autě.
Mobilní kuchyně, to už tady bylo, není to žádná novinka, ...

Moderátorka Jana Knížková vysílala z bazénku, ukázala při tom svůdné křivky
Rádio je obvykle záležitostí pouze zvukovou, vizuální asp...
REDAKČNÍ TIP
POSLOUCHEJ RÁDIA ONLINE!
10 totálně nejchudších zemí světa
Sexy amatérky z pláží - část 17
Kdo říkal, že holky s brýlemi nejsou sexy...?

GLENFIDDICH 12 y.o.: Pro táty. Hrdiny každého dne.
Blíží se Den otců. Blíží se den, kdy by měl kaž...
Jak vybrat letní dovolenou snů? Přečtěte si recenze hotelů na Cestolino.cz
Zatopte si kryptoradiátorem a začněte při vytápění vydělávat, láká startup z Francie
Braňte se v baru i při teroristickém útoku! Urban Combat vás připraví
PŘIDEJTE SE K NÁM
NEJNOVĚJŠÍ VIDEA
Nejoblíbenější témata

Dacia Dokker je symbolem toho, proč si lidé auta od počátku pořizovali. Ne aby se ukázali, ale ab...

Pořiď si stylové značkové oblečení, boty nebo doplňky se slevou až 80%. Více na UrbanStore.cz.

Darujte nádhernou kytici, luxusní čokoládu, kvalitní víno, koš plný delikates či lahodný dort.

Vyberte si z tisíců dovolených v oblíbeném Řecku se slevou až 20%. Volejte zdarma 800 11 11 33.